شیوه یاب

شیوه ترک سیگار

دسته بندی : سلامتی     تاریخ : ۲۷ مهر ۱۳۹۵     بازدید : 134

ترک سیگار نیاز به آمادگی دارد و نمی توان بدون آمادگی نسبتا طولانی سیگار را ترک کرد. بدین معنی که نباید به خود بگویید که از امروز دیگر سیگار نمی کشم و یا فردا سیگار را ترک می کنم. بلکه لازم است حداقل یک ماه برای ترک سیگار به خود زمان بدهید. به شما پیشنهاد می کنیم که ۳۰ بعد را از تاریخ امروز به عنوان «روز ترک سیگار» نامگذاری کنید و از الآن برنامه هایی برای خود بچینید که برای آن روز آماده شوید.
چرا می خواهید سیگار را ترک کنید؟ یکی از عواملی که سبب می شود راحت تر بتوانید سیگار را ترک کنید این است که دلیل قانع کننده ای برای این کار خود داشته باشید. بنابراین به شما توصیه می کنیم یک قلم و کاغذ بردارید و دلایل اینکه میخواهید سیگار را ترک کنید را در آن بنویسید؟
الگو و عادت های کشیدن سیگار خود را تغییر دهید. به طور مثال اگر همیشه عادت دارید بعد از صرف غذا سیگار بکشید از این به بعد سیگار را به زمان های دیگری موکول کنید و به هیچ وجه بعد از صرف غذا سیگار نکشید.
حتما با یک پزشک درباره داروهایی ترک سیگار مناسب برای شما مشورت کنید.
در مورد اینکه آیا این داروهای ترک سیگار مشمول پوشش بیمه می شوند یا خیر سوال کنید.
با خود عهد ببندید. سوگند یاد کنید و به ترک سیگار متعهد شوید. برنامه های خود را با دوستان نزدیک یا اعضای خانواده خود در میان بگذارید، آنها از شما حمایت خواهند نمود.
در سی امین روز، هر دارو یا ماده جایگزینی را که مصرف می کنید قطع کنید. دو روز بعد، سیگار را نیز ترک کنید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شیوه های مشابه

شیوه درمان سوختگی ناشی از پوشک در شیرخواران

شیوه پیشگیری از انتقال بیماریهای امیزشی

شیوه انجام فعالیت ویژه سالمندان

شیوه پاکسازی پوست از سموم

شیوه یاب
کپی رایت © تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شیوه یاب می باشد.
هرگونه کپی برداری از مطالب صرفا با ذکر منبع و لینک به آدرس اصلی مجاز است.